Všeobecné obchodné podmienky
Čl. I: ÚVODNÉ USTANOVENIA
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú právne vzťahy spoločnosti DMi TRADING SK, s. r. o., so sídlom Žitavská 16, 821 07 Bratislava, IČO: 35 836 075, DIČ: 202020247812, IČ DPH: SK202020247812, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 26522/B (ďalej len "Predávajúci") a jej zákazníkmi ako kupujúcim, ktorými sú výlučne právnické osoby alebo fyzické osoby – podnikatelia (nie fyzické osoby – spotrebitelia) (ďalej len „Kupujúci“) (Predávajúci a Kupujúci spoločne ďalej len „Zmluvné strany“ alebo jednotlivo „Zmluvná strana“) pri predaji a dodaní tovarov prostredníctvom kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom Internetového obchodu (ďalej len „Zmluva“), ktorej neoddeliteľnou súčasťou sú tieto VOP. Tieto VOP sú k dispozícii na Internetovom obchode a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia Kupujúcim.
- Predmetom Zmluvy je kúpa a predaj tovaru, ktorým sa na účely týchto VOP rozumejú všetky produkty Predávajúceho, ktoré má prezentované v ponuke na internetovej stránke www.dmitrading.sk alebo v internetovom obchode prevádzkovanom Predávajúcim na internetovej stránke www.dmitrading.sk (ďalej len „Internetový obchod“) (ďalej len „Tovar“), ktorá je uzatvorená za podmienok uvedených v týchto VOP (ďalej len „Obchod“).
- Tieto VOP sa vzťahujú na všetky zmluvné vzťahy medzi Zmluvnými stranami, na základe ktorých sa vykonáva Obchod, alebo na konanie smerujúce k uzatvoreniu Obchodu, a to bez ohľadu na to, či je príslušný Obchod vo VOP upravený. VOP sa stávajú súčasťou každej Zmluvy uzatvorenej medzi Zmluvnými stranami. VOP sú záväzné aj pre subjekty konajúce v mene a na účet Kupujúceho.
- Zmluvné strany sa dohodli, že na vzťahy medzi nimi upravené a uzavreté na základe Zmluvy sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. Na vzťahy medzi Zmluvnými stranami, vyplývajúce z týchto VOP, ale nimi výslovne neupravené, sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka a iných príslušných zákonov Slovenskej republiky.
Čl. II: REGISTRÁCIA
- Kupujúci, aby mohol kupovať Tovar u Predávajúceho musí vykonať svoju registráciu.
- vyplnením registračného formuláru, ktorý môže získať priamo od Predávajúceho alebo na požiadanie cez kontaktný formulár z webovej stránky Predávajúceho www.dmitrading.sk,
- vyplnením povinných údajov potrebných na platnú registráciu v Internetovom obchode, pričom sa vyžaduje z jeho strany prečítanie týchto VOP a potvrdenie, že sa oboznámil s týmito VOP a či súhlasí bez námietok so znením týchto VOP,
- poslaním elektronickej objednávky podľa Čl. III bod 1. písm. b) VOP, ktorá musí obsahovať povinné údaje (meno a priezvisko, obchodné meno, sídlo, IČO, IČ DPH, miesto prevádzkarne)
(ďalej len „Registrácia“).
- Predávajúci na základe povinných údajov uvedených Kupujúcim pri Registrácii vykoná Registráciu Kupujúceho, pričom Predávajúci vykonanie Registrácie oznámi Predávajúci Kupujúcemu poslaním e-mailu na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v rámci povinných údajov pri Registrácii. Dokončenie Registrácie potvrdí Kupujúci kliknutím na odkaz uvedený v oznámení o vykonaní Registrácie podľa predchádzajúcej vety. Po potvrdení dokončenia Registrácie Kupujúcim vytvorí Predávajúci zákaznícky účet Kupujúceho na základe ktorého môže Kupujúci u Predávajúceho prostredníctvom vytvorenia objednávok kupovať Tovar a objednávať dodanie Tovaru v rámci Obchodu (ďalej len „Účet“).
- Kupujúci je povinný pri Registrácii uvádzať len údaje, ktoré sú aktuálne, pravdivé, presné a úplné.
- Na jedno IČO Kupujúceho je možné uzavrieť iba jednu Registráciu, pričom všetky Obchody realizované na základe Registrácie sú vedené pod obchodným menom a na účet Kupujúceho a na konkrétne vopred v Registrácii oznámené miesto dodania Tovaru Kupujúceho. O prípadných výnimkách rozhoduje v odôvodnených prípadoch výlučne Predávajúci.
- V prípade zmeny povinných údajov Kupujúceho, ktoré uviedol pri Registrácii, je Kupujúci povinný povinné údaje uvedené pri Registrácii aktualizovať v rámci svojho Účtu zriadeného v Internetovom obchode a to bez zbytočného odkladu, najneskôr pri vykonaní kúpy Tovaru a objednaní dodania Tovaru alebo poslaním týchto povinných údajov na e-mail uvedený v Čl. III bod 1. písm. b) VOP.
- Predávajúci nie je povinný preverovať správnosť údajov Kupujúceho. Kupujúci je povinný zachovať mlčanlivosť o údajoch potrebných na prístup do jeho Účtu v Internetovom obchode a berie na vedomie, že Predávajúci nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo strany Kupujúceho. Kupujúci taktiež berie na vedomie, že Účet nemusí byť dostupný nepretržite.
Čl. III: OBJEDNÁVKA
- Zákaznícka podpora – je obchodná a technická podpora Predávajúceho na mailovej a telefonickej linke, ktorá je uvedená i na webovej stránke Predávajúceho:
- mobil: +421 903 426 291, +421 911 349 421
- e-mail: objednavkydmi@gmail.com
- e-mail: eshop@dmitrading.sk
(ďalej len „Zákaznícka podpora“).
- Zákaznícka podpora je dostupná v pracovných dňoch medzi 08:00 – 16:00 hod., okrem soboty, nedele, sviatku, alebo dňa pracovného pokoja v Slovenskej republike.
- Kupujúci môže u Predávajúceho objednať Tovaru len po vykonaní a potvrdení Registrácie podľa týchto VOP nasledujúcim spôsobom:
- elektronickou objednávkou obsahujúcou nákupný zoznam Tovaru vytvorenou v Internetovom obchode,
- elektronickou objednávkou poslanou e-mailom na e-mailovú adresu Predávajúceho uvedenú v bode 1. písm. b) tohto článku VOP obsahujúcou zoznam Tovaru zo zoznamu Tovaru uvedeného na stránke www.dmitrading.sk vrátane príslušného množstva, miesta a termínu dodania,
- telefonicky alebo osobne v prevádzke Predávajúceho na základe čoho Predávajúci vytvorí objednávku priamo na Účte Kupujúceho. Po vytvorení objednávky na Účte Kupujúceho zo strany Predávajúceho je následne poslaný Kupujúcemu súhrn objednávky na jeho e-mail uvedený v Registrácii,
(ďalej len „Objednávka“).
- Objednanie Tovaru v Internetovom obchode môže Kupujúci vykonať v ktorýkoľvek deň / len v pracovné dni a Objednanie tovaru spôsobom uvedeným. v bode 3. písm. b) alebo c) tohto článku VOP môže Kupujúci vykonať len v pracovných dňoch t.j. v pondelok až piatok v čase od 8:00 hod. do 16:00 hod.
- Akékoľvek ponuky Tovaru v Internetovom obchode sú nezáväzné a Predávajúci nie je povinný uzatvoriť Zmluvu v súvislosti s prezentovaným Tovarom.
- Kupujúci je oprávnený si objednať Tovar len v prípade, ak jeho dodanie sa týka mesta Bratislava a jeho okolia do vzdialenosti 30 km od hraníc mesta Bratislava alebo na základe individuálnej dohody s Predávajúcim jeho obchodným zástupcom. V opačnom prípade je Predávajúci oprávnený Objednávku Kupujúceho zrušiť.
- Kupujúci môže s písomným súhlasom Predávajúceho Objednávku stornovať len telefonicky na telefónne číslo uvedené v bode 1. písm. a) tohto článku VOP alebo poslaním e-mailu na e-mailovú adresu Predávajúceho uvedenú bode 1. písm. b) alebo c) tohto článku VOP v závislosti od toho akým spôsobom vykonal Objednávku, najneskôr však do 8:00 hod. nasledujúceho pracovného dňa za podmienok VOP od vytvorenia Objednávky. Objednávka sa považuje za stornovanú v prípade, ak to Kupujúcemu potvrdí písomne Predávajúci.
Čl. IV: KÚPNA ZMLUVA
- Kupujúci si môže objednať Tovar ponúkaný Predávajúcim prostredníctvom Účtu v Internetovom obchode vytvorením Objednávky.
- Kupujúci vykoná Objednávku v Internetovom obchode výberom Tovaru zo zoznamu Tovaru uvedenom v Internetovom obchode, ktorý chce kúpiť (určeného čo do množstva a druhu), kliknutím na príslušné tlačidla „Pridať do košíka“ a následným riadnym vyplnením elektronického objednávkového formulára na webovom rozhraní Internetového obchodu, ktorý elektronicky odošle Predávajúcemu. Objednávku odošle Kupujúci Predávajúcemu kliknutím na príslušné tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“, čím zároveň Kupujúci vysloví súhlas s týmito VOP a Reklamačným poriadkom.
- Po odoslaní Objednávky Kupujúcim podľa bodu 2. tohto článku VOP, Predávajúci zaregistruje Objednávku v systéme Internetového obchodu. Predávajúci po registrácii Objednávky v Internetovom obchode preverí všetky povinné údaje Kupujúceho uvedené v Internetovom obchode a či nie sú splnené prípadné podmienky na odmietnutie Objednávky. Predávajúci následne doručí Kupujúcemu na e-mailovú adresu, ktorú má Kupujúci uloženú v Účte potvrdenie o prijatí Objednávky (ďalej len „Potvrdenie o prijatí Objednávky“). Zmluva je uzatvorená prostredníctvom Internetového obchodu doručením Potvrdenia o prijatí Objednávky Kupujúcemu na e-mailovú adresu uvedenú v Účte.
- Potvrdenie o prijatí Objednávky obsahuje najmä údaje:
- o názve a množstve Tovaru, ktorého predaj je predmetom Zmluvy,
- o konečnej cene Tovaru a/alebo iných služieb,
- miesto a termín dodania Tovaru
- prípadne iné údaje.
- V prípade, že Kupujúci objednaná Tovar spôsobom uvedeným v Čl. III bod 3. písm. b) alebo c) VOP, Predávajúci zaregistruje Objednávku a preverí všetky povinné údaje Kupujúceho uvedené pri Registrácii resp. v Účte a či nie sú splnené prípadné podmienky na odmietnutie Objednávky podľa týchto VOP. Predávajúci doručí Kupujúcemu na e-mailovú adresu uvedenú pri Registrácii resp. ktorú má uloženú v Účte potvrdenie o prijatí Objednávky (ďalej len „Potvrdenie“). Potvrdenie bude obsahovať najmä, nie však výlučne, názov a množstvo Tovaru, cenu Tovaru, údaj o mieste a termíne dodania Tovaru, údaje o zmluvných stranách vrátane údajov Kupujúceho uvedené v Registrácii (identifikačné údaje z obchodného alebo iného registra), prípadne iné relevantné údaje. Zmluva je uzatvorená až doručením Potvrdenia zo strany Predávajúceho na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Registrácii, resp. ktorú má uloženú v Účte.
- V prípade, ak je Kupujúci v omeškaní s úhradou akejkoľvek faktúry za Tovar dodaný mu Predávajúcim o viac ako 7 dní po lehote splatnosti, je Predávajúci oprávnený odmietnuť Objednávku Kupujúceho a nie je ňou ďalej viazaný. Predávajúci v tejto súvislosti nie je povinný informovať Kupujúceho o odmietnutí Objednávky a Kupujúci nie je oprávnený domáhať sa Potvrdenia o prijatí Objednávky alebo Potvrdenia zo strany Predávajúceho.
- V prípade, ak Predávajúci nedoručí Kupujúcemu Potvrdenie o prijatí Objednávky alebo Potvrdenie, považuje sa Objednávka Kupujúceho za nesprávne vyplnenú a Predávajúci ju neakceptuje a nie je ňou viazaný, pričom Kupujúci nie je oprávnený domáhať sa Potvrdenia o prijatí Objednávky alebo Potvrdenia zo strany Predávajúceho.
- Platnú a účinnú Zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody Zmluvných strán.
- Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím Zmluvy, hradí a znáša v celom rozsahu Kupujúci.
Čl. V: CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
- Cena uvedená pri ponúkaných Tovaroch v Internetovom obchode alebo na stránke dmitrading.sk je uvedená bez dane z pridanej hodnoty ako aj vrátane iných daní a poplatkov a vrátane súvisiacich nákladov s výnimkou nákladov súvisiacich s dopravou a so spôsobom jej úhrady, nakoľko tieto sa nedajú určiť vopred a závisia od voľby Kupujúceho a od skutočnosti, či si Kupujúci v rámci Objednávky objedná aj Tovar vo väčšom množstve a z dôvodu jeho väčšieho množstva a váhy je potrebná osobitná manipulácia pri jeho dodaní.
- Cena uvedená v Internetovom obchode alebo na stránke dmitrading.sk prestavuje cenu platnú v dobe vykonania Objednávky. Predávajúci je oprávnený túto cenu prispôsobiť podľa bodu 5. tohto článku VOP. Rozhodujúce sú pri tom okolnosti platiace v deň odoslania Objednávky Kupujúcim.
- Mimoriadne požiadavky Kupujúceho alebo mimoriadne Objednávky Kupujúceho nie sú v ponúkaných cenách Predávajúceho obsiahnuté a musia byť uhradené zvlášť na základe skutočných nákladov.
- Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového Tovaru alebo po dobu časovo určenú Predávajúcim.
- Predávajúci je oprávnený upraviť ním ponúkanú cenu Tovaru, najmä, nie však výlučne, v prípade:
- zmeny dodacích poplatkov (cla, dovozných poplatkov alebo iných colných poplatkov),
- zmeny aktuálnej trhovej ceny v Slovenskej republike,
- zmeny dopravných nákladov,
- významnej zmeny iných faktorov s vplyvom na stanovenie cien (medzinárodných alebo nákupných cien, menových kurzov, nedostatku produktov, zmeny nákladov pri zadávaní verejných zákaziek v dôsledku zákonných požiadaviek a pod.),
- ak zistí, že cena objednaného Tovaru bola na Internetovom obchode alebo na internetovej stránke www.dmitrading.sk uvedená chybne v dôsledku zjavnej technickej alebo inej chyby, najmä pre jeho výrazne nižšiu sumu v porovnaní s bežnou sumou, a pri Tovare sa nenachádzalo osobitné upozornenie na mimoriadnu akciu alebo zľavu takéhoto Tovaru.
- Kupujúci sa zaväzuje za objednaný Tovar zaplatiť cenu na základe Objednávky, a to niektorým zo spôsobov platobných podmienok, ktoré umožňuje Internetový obchod.
- Predávajúci akceptuje za objednaný Tovar nasledujúce platobné podmienky:
- platba bankovým bezhotovostným prevodom cez internetového rozhranie príslušnej banky,
- platba na mieste v hotovosti alebo bankomatovou kartou priamo šoférovi Predávajúceho pri dovoze Tovaru,
- kartou ticket restaurant alebo obdobnou kartou pri dovoze Tovaru.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na základe jednostranného rozhodnutia upraviť zmeny v platobných podmienkach, ktoré budú verejné dostupné a uverejnené v Internetovom obchode alebo na internetovej stránke www.dmitrading.sk.
- Predávajúci po doručení Potvrdenia o prijatí Objednávky alebo Potvrdenia Kupujúcemu vystaví za účelom úhrady ceny Tovaru objednaného Kupujúcim daňový doklad - faktúru alebo zjednodušenú faktúru vyhotovenú podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v platnom znení (ďalej len „Faktúra“). Lehota splatnosti Faktúry je uvedená vo Faktúre.
- Predávajúci resp. obchodný zástupca Predávajúceho sa môže s Kupujúcim dohodnúť na tom, že Kupujúcemu namiesto Faktúry po každom doručení Potvrdenia o prijatí Objednávky alebo Potvrdenia za objednaný Tovar za určitú dohodnutú dobu najviac za kalendárny mesiac vyhotoví daňový doklad – súhrnnú faktúru podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v platnom znení (ďalej len „Súhrnná Faktúra“). Lehota splatnosti Súhrnnej Faktúry je uvedená v Súhrnnej Faktúre.
- Predávajúci doručí Faktúru alebo Súhrnnú Faktúru Kupujúcemu pri dodaní Tovaru podľa Čl. VI VOP.
- Kupujúci bude mať prístup k Faktúre alebo Súhrnnej Faktúre za objednaný a dodaný Tovar u Predávajúceho prostredníctvom Internetového obchodu na svojom Účte v Internetovom obchode spolu s prehľadom jednotlivých Objednávok, ktoré vykonal prostredníctvom Internetového obchodu.
- Fakturačné údaje Kupujúceho nie je možné meniť spätne po odoslaní Objednávky.
- Kupujúci je povinný zaplatiť zmluvnú pokutu vo výške 0,25 % z ceny uvedenej vo Faktúre alebo Súhrnnej Faktúre za každý deň omeškania s plnením svojej povinnosti zaplatiť Faktúru alebo Súhrnnú Faktúru za dodanie Tovaru Predávajúcim.
Čl. VI: DODANIE PREDMETU ZMLUVY
- Predávajúci v súlade s Čl. III bod 6. VOP uvádza, že dodanie Tovaru objednaného Kupujúcim uskutočňuje len v rámci mesta Bratislava a jeho okolia do vzdialenosti 30 km od hraníc mesta Bratislava alebo na základe individuálnej dohody s Predávajúcim resp. s obchodným zástupcom Predávajúceho.
- Predávajúci uskutočňuje dodanie objednaného Tovaru Kupujúcim na základe Objednávky len počas pracovných dní t.j. pondelok až piatok v čase od 8:00 hod. do 16:00 hod.
- Miestom dodania Tovaru je adresa prevádzkarne uvedenej v Účte, ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak (ďalej len „Miesto dodania“). Termín dodania Tovaru je uvedený v Potvrdení o prijatí Objednávky alebo v Potvrdení.
- Kupujúci je povinný prevziať Tovar osobne alebo zabezpečiť, aby Tovar prevzala osoba, ktorú uviedol v Registrácii alebo osoba, ktorú poverí pre prípad svojej neprítomnosti v Mieste dodania na prevzatie Tovaru uvedeného v Objednávke.
- Dodacím listom k objednanému a dodanému Tovaru je Faktúra. O prevzatí Tovaru Kupujúcim sa vykoná zápis vo Faktúre, v ktorom je uvedený po položkách Tovar a v ktorom sa zaznamená výsledok prevzatia Tovaru. V prípade, ak Kupujúci odmietne prevziať dodaný Tovar, je povinný vo Faktúre uviesť dôvody odmietnutia prevzatia Tovaru. Faktúra ako dodací list bude v 2 vyhotoveniach – po 1 pre Zmluvné strany.
- V prípade, ak sa Zmluvné strany dohodnutú na vystavovaní Súhrnnej Faktúry podľa Čl. V bod 10 VOP, Predávajúci k objednanému a dodanému Tovaru odovzdá Kupujúcemu dodací list (ďalej len „Dodací list“). O prevzatí Tovaru Kupujúcim sa vykoná zápis v Dodacom liste v ktorom je uvedený po položkách Tovar a v ktorom sa zaznamená výsledok prevzatia Tovaru. V prípade, ak Kupujúci odmietne prevziať dodaný Tovar, je povinný v Dodacom liste uviesť dôvody odmietnutia prevzatia Tovaru. Dodací list bude v 2 vyhotoveniach – po 1 pre Zmluvné strany.
- Kupujúci je povinný prezrieť dodaný Tovar pri jeho prevzatí od Predávajúceho s riadnou starostlivosťou a v prípade zjavných vád požiadať Predávajúceho o ich nápravu / odstránenie priamo vo Faktúre alebo Dodacom liste, pričom bližšie podmienky reklamácie sú upravené v Čl. VIII VOP.
- Zmluvné strany sa dohodli, že podpísaním Faktúry ako dodacieho listu alebo Dodacieho listu Zmluvnými stranami sa považuje prevzatie Tovaru za riadne splnené.
- Predávajúci zabezpečí prepravu a dodanie Tovaru na svoje náklady len v prípade, ak minimálna cena Tovaru podľa Objednávky je 30,- EUR bez DPH.
- Dodanie Tovaru Kupujúcemu zabezpečuje Predávajúci prostredníctvom vlastných dopravných prostriedkov. Predávajúci zabezpečuje dodanie Tovaru len na jedno Miesto dodania a nezabezpečuje preloženie Tovaru z prepravnej palety.
- V prípade, ak Kupujúci neprevezme bez vážneho a oprávneného dôvodu Tovar alebo z dôvodu jeho neprítomnosti v Mieste dodania Tovaru, vzniká Predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknuté náklady na prepravu Tovaru a to vo výške skutočných nákladov na prepravu Tovaru a následného opätovného pokusu o doručenie Tovaru v zmysle Potvrdenia o prijatí Objednávky alebo Potvrdení.
- V prípade predaja Tovaru v rámci propagácie Tovaru alebo jeho zľavneného predaja, ktorého množstvo je obmedzené, jeho dodanie závisí od poradia, v akom boli jednotlivé Objednávky doručené Predávajúcemu. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť Objednávku a nevykonať dodanie Tovaru, ak bude Tovar z propagačnej a inej zľavnenej akcie vypredaný.
- V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému, ktorý zabezpečuje prevádzku Internetového obchodu nenesie Predávajúci zodpovednosť za oneskorené dodanie Tovaru.
- Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku Tovaru zavinenú udaním nesprávnej adresy Miesta dodania uvedenej Kupujúcim pri Registrácii v Účte alebo v Objednávke.
- Zmluvné strany sa dohodli, že pre účely Zmluvy a na právne vzťahy z nej vyplývajúce vylučujú aplikáciu ustanovení § 420 až 423, § 425, § 427 ods. 1, § 428 ods. 2 a 3, § 429 až 432, 436, § 437, § 439, § 440, § 441, 442 ods. 1 Obchodného zákonníka.
Čl. VII: VLASTNÍCKE PRÁVO
- Zmluvné strany sa dohodli, že vlastnícke právo k Tovaru prechádza z Predávajúceho na Kupujúceho zaplatením až úplnej ceny Tovaru uvedenej vo Faktúre alebo Súhrnnej Faktúre.
- Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia Tovaru Kupujúcim podľa týchto VOP.
Čl. VIII: REKLAMÁCIA
- Na Tovar sa vzťahuje záruka a záručné podmienky, ako sú uvedené na Tovare od daného výrobcu/dovozcu/dodávateľa.
- Kupujúci je povinný prezrieť dodaný Tovar pri jeho prevzatí od Predávajúceho s riadnou starostlivosťou, ako aj prípadné fyzické poškodenie Tovaru. Kupujúci nemá nárok, vyplývajúci mu z uplatnených vád alebo reklamácie Tovaru, ktorý mal alebo mohol zistiť pri jeho prevzatí, najmä počet jednotlivých položiek alebo fyzické poškodenie Tovaru.
- Kupujúci je povinný uskladňovať dodaný Tovar podľa inštrukcií výrobcu na obale Tovaru. Predávajúci neuzná reklamáciu, ak Kupujúci preukázateľne nedodržal inštrukcie výrobcu, alebo vada Tovaru bola zapríčinená jeho zlou manipuláciou a skladovaním.
- Kupujúci je oprávnený reklamovať zistené vady len na dodanom Tovare na základe Objednávky. V prípade zistenia vady na dodanom Tovare, je Kupujúci povinný bezodkladne oznámiť príslušnú vadu a to hneď v Mieste dodania podľa Čl. V VOP, pričom za vady zistené po prevzatí Tovaru podľa Čl. V VOP nenesie Predávajúci žiadnu zodpovednosť (ďalej len „Reklamácia“).
- Kupujúci je povinný uplatniť Reklamáciu písomne prostredníctvom e-mailu na e-mailovú adresu Zákazníckeho centra uvedenú v Čl. II bod 1. písm. b) VOP. Pre správne posúdenie Reklamácie je nutné, aby bol reklamovaný Tovar riadne identifikovaný a aby boli riadne a detailne označené vady Tovaru. V opačnom prípade Predávajúci môže odmietnuť Reklamáciu bez akýchkoľvek nárokov Kupujúceho vyplývajúcich mu z VOP alebo Obchodného zákonníka.
- Predávajúci nezodpovedá za vady Tovaru, ktoré Kupujúci spôsobil sám, alebo ak Kupujúci pred prevzatím Tovaru o vade Tovaru vedel, resp. bol na vadu výslovne a jasne upozornený a ak bola pre vadu poskytnutá zľava z ceny Tovaru alebo ak vady vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia Tovaru, spôsobeného nesprávny skladovaním a manipuláciou s Tovarom, a iným nevhodným spôsobom spracovania Tovaru na čo bol určený.
- Kupujúci zodpovedá Predávajúcemu za všetky straty, ktoré mu vzniknú tým, že úmyselne porušil niektoré z predchádzajúcich ustanovení tohto článku resp., že neuvádzal pravdivé povinné údaje pri Registrácii.
- V prípade, ak Kupujúci uplatní Reklamáciu včas a že nim reklamovaný Tovar bol preukázateľné zakúpený u Predávajúceho t.j. Faktúrou alebo Dodacím listom resp. Súhrnnou Faktúrou, Reklamácia bude riešená po dohode s Kupujúcim:
- výmenou za tovar nový (ak je na sklade),
- vystavením príslušného dobropisu
Čl. IX: OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
- Informácie o Kupujúcich sú spracovávané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“).
- Osobné údaje Kupujúceho Predávajúci spracuje výlučne za účelom spracovania Objednávky a dodania objednaného Tovaru Kupujúcemu v zmysle § 10 Zákona o ochrane osobných údajov. Za správnosť poskytnutých osobných údajov zodpovedá Kupujúci. Poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné.
- Spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie Zmluvy, v ktorej vystupuje dotknutá osoba, t.j. Kupujúci ako jedna zo zmluvných strán. Osobné údaje Kupujúceho Predávajúci nezverejní a neodovzdáva na spracovanie žiadnej ďalšej osobe. Osobné údaje Kupujúceho Predávajúci nezverejňuje ani neodovzdáva na spracovanie žiadnej ďalšej osobe.
- Odoslaním Objednávky Kupujúci dáva súhlas so zasielaním obchodných ponúk od Predávajúceho prostredníctvom e-mailu uvedeného v Účte. Kupujúci má možnosť jednoducho a bezplatne kedykoľvek odmietnuť také používanie kontaktných informácií v čase ich získavania a pri každej doručenej správe ak také použitie predtým neodmietol.
Čl. X: ZRUŠENIE A ZÁNIK ÚČTU
- Kupujúci je oprávnený zrušiť Účet bez uvedenia dôvodu, a to prostredníctvom
- Internetového obchodu alebo
- e-mailu obsahujúceho oznámenie o zrušení Účtu poslaného na e-mailovú adresu Zákazníckej podpory uvedenej v Čl. III bod 1. písm. b) VOP.
- Predávajúci je oprávnený zrušiť Účet Kupujúceho
- doručením e-mailu na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Účte, ktorý bude obsahovať oznámenie, že v lehote 30 dní bude jeho Účet zrušený,
- ak má Predávajúci dôvodné podozrenie, že Kupujúci porušuje jednotlivé ustanovenia VOP alebo legislatívu Slovenskej republiky a/alebo Európskej únie,
- ak Kupujúci úmyselne, či z nedbanlivosti svojím konaním poškodzuje reputáciu a/alebo dobré meno Predávajúceho, resp. koná v rozpore s dobrými mravmi alebo obvyklými obchodnými zvyklosťami.
- Účet Kupujúceho zaniká v prípade jeho zániku, likvidácie, alebo v prípade vyhláseného konkurzu alebo v prípade, ak súd vydá uznesenie o začatí konkurzného konania alebo ak súd zamietne návrh na vyhlásenie konkurzu z dôvodu, že majetok Kupujúceho nepostačuje ani na pokrytie nákladov konkurzného konania.
- Zrušením Účtu Kupujúceho nie sú dotknuté ustanovenia VOP, práva a povinnosti, ktoré vzhľadom na svoju povahu a podstatu trvajú aj po zániku alebo zrušení Účtu Kupujúceho.
Čl. XI: ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Ak ktorékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa kedykoľvek stane neplatným alebo nevykonateľným v akomkoľvek ohľade, platnosť a vykonateľnosť zostávajúcich ustanovení týchto VOP tým nebude dotknutá ani narušená. Zmluvné strany sa týmto zaväzujú rokovať o nahradení akéhokoľvek neplatného alebo nevykonateľného ustanovenia novým ustanovením, pričom tieto nové ustanovenia sa budú čo najviac blížiť významu tých neplatných alebo nevykonateľných ustanovení, ktoré sa nimi nahrádzajú. Uvedeným nie je dotknuté právo Predávajúceho na zmenu týchto VOP postupom podľa bodu 9. tohto článku VOP.
- Predávajúci je oprávnený postúpiť alebo previesť túto Zmluvu alebo jej časť, ako aj jednotlivé práva a povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy na tretiu osobu. Podpísaním Zmluvy dáva Kupujúci svoj neodvolateľný súhlas s takýmto postúpením alebo prevodom.
- Kupujúci nie je oprávnený postúpiť alebo previesť Zmluvu alebo ktorúkoľvek jej časť alebo jednotlivé práva a povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy na tretiu osobu bez predchádzajúceho písomného súhlasu Predávajúceho.
- Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory vyplývajúce zo Zmluvy alebo v súvislosti s ňou, ktoré medzi nimi vzniknú, budú prednostne riešené vzájomnou dohodou (mimosúdne urovnanie). V prípade, že medzi Zmluvnými stranami nedôjde k dohode, budú spory s konečnou platnosťou rozhodnuté vecne a miestne príslušným súdom podľa sídla žalovaného v zmysle zákona č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok v znení neskorších predpisov.
- Zmluvu je možné meniť a dopĺňať len na základe písomnej dohody oboch Zmluvných strán.
- Tieto VOP platia, ak nie je výslovne medzi Zmluvnými stranami písomne dohovorené niečo iné alebo pokiaľ z príslušnej právnej úpravy nevyplýva niečo iné. Osobitné podmienky uvedené v Zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP.
- Predávajúci je oprávnený kedykoľvek jednostranne zmeniť/doplniť tieto VOP. Nové aktualizované znenie VOP nahrádza predchádzajúce znenie a nadobudne platnosť/účinky dňom ich zverejnenia na webovej stránke Predávajúceho dmitrading.sk (aplikuje sa v prípade, ak sú VOP zverejnené na tejto webovej stránke Predávajúceho).
- Tieto VOP vrátane príloh na ktoré odkazujú sú platné a účinné od 01.12.2024 a rušia predchádzajúce znenie VOP vrátane jej príloh, pričom sú k dispozícii v sídle Predávajúceho alebo elektronicky na dmitrading.sk.